مجله سلامت

اخبار و دانستنیهای حوزه سلامت

آیا می دانید نوشیدن آب داغ در سلامتی شما موثر است؟

یکی از بهترین عادات سلامتی که می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یک لیوان آب هنگام ناشتاست. شاید این نکته چندان مهم به نظر نرسد اما نوشیدن آب درست بعد از بیدار شدن از خواب بهترین زمان روز است تا این مایع بسیار ویژه به بدن برسد.
مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه یک لیوان آب جوش برای بدن بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید

نتایج شگفت انگیز نوشیدن آب گرم (داغ) در درمان بیماری ها

آب خوردن با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری هاست
تخصصان تغذیه اخیرا توصیه های فراوانی برای نوشیدن آب با شکم خالی بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب دارند. آنها معتقدند؛ نوشیدن آب بلافاصله پس از بیدار شدن، منفعت های زیادی برای سلامتی به همراه دارد، نوشیدن آب به حفظ وزن بدن و تشکیل سلول های جدید خون و عضلات کمک می کند.

بیشتر بخوانید

غذاهای کم کالری، احساس سیری و لاغری


غذاهای سیر کننده حس گرسنگی را رفع نموده، سبب کاهش اشتها می شوند و باعث می گردند تا انسان کم تر غذا بخورد. به همین علت، بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند، در رژیم غذایی خود از غذاهای سیر کننده و کم کالری استفاده می کنند .

اگر شما هم از آن افرادی هستید که می‌خواهید شام بخورید اما انرژی کمی دریافت کنید، با ما همراه باشید تا نحوه تهیه وعده های غذایی که در عین مغذی بودن، ارزش‌غذایی فراوانی دارند و قدرت سیرکنندگی شان بالاست،را به شما معرفی نماییم.

بیشتر بخوانید

رژیم غذایی و ارتباط آن با جنسیت جنین

پسر می‌خواهید یا دختر؟این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند، لازم نیست که این مطالب را بخوانید زیرا در اینجا تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

امروزه روشهایی به وجود آمده که با تغذیه و تعیین زمان لقاح میزان تعیین جنسیت فرزند به نسبت بالایی افزایش می یابد. اما همه اینها نسبی است و تنها روش آزمایشگاهی است که قطعی می باشد.حال مطلبی خواندنی در مورد تعیین جنسیت فرزند برای شما داریم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید

ورزش و درمان دردکمر


کمردرد یکی از شایع‌ترین دردهاست که درمان‌های متعددی دارد....
 خیلی‌ها وقتی دچار کمردرد می‌شوند، فکر می‌کنند که باید با ورزش وداع کنند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید ورزش‌ از آنجا که سبب کاهش شدت درد می‌شود و احتمال عود درد را کاهش می‌دهد، برای بیماران مبتلا به کمردرد، نقش درمانی بسیار مهمی دارد. یک برنامه ورزشی خوب می‌تواند سبب تسریع بهبود درد، کاهش شدت درد و حتی پیشگیری از عود کمردرد شود. برای اینکه ورزش شما موثرتر باشد، یک کلید مهم وجود دارد: برنامه ورزشی منظم. 

بیشتر بخوانید

چگونه از ناخن های خود محافظت کنیم؟

آیا شما هم احساس می‌کنید که ناخن‌های‌تان هیچ وقت به‌خوبی رشد نمی‌کنند یا به‌راحتی می‌شکنند؟
اگر پاسخ شما مثبت است، باید بدانید که اصلا تنها نیستید! همه ما می‌دانیم که راه‌های مختلفی مثل استفاده از لاک برای پنهان کردن ضعف ناخن‌ها وجود دارند، اما این راه‌ها موقتی هستند. اگر می‌خواهید که مشکل اساسی ناخن‌های‌تان حل شود، باید اصول مهمی را رعایت کنید.
داشتن ناخن‌های قوی مساوی است با داشتن ناخن‌های سالم.

 

بیشتر بخوانید

ورزش و کم شدن درد زانو!

یک حرکت ورزشی ساده،  از بهترین روش ها برای تقویت عضلات  و بهبود دردهای موضعی در ناحیه زانوها است.
تقویتی عضلات نگهدارنده زانو و افزایش انعطاف پذیری زانو با ورزش، بهترین راه برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی می باشد. برای انجام این تمرین‌ها لازم است آن‌ها را به آرامی شروع کنید و سعی کنید با گذشت زمان عضلات خود را تقویت نمایید.

بیشتر بخوانید

صفحه 6 از 22