مجله سلامت

اخبار و دانستنیهای حوزه سلامت

زمان مناسب برای نوشیدن آب

جمله "روزانه 8 لیوان آب بنوشید" بسیار رایج است، اما نوشیدن این میزان آب برای بسیاری از افراد مشکل است. مطالعه ای که به تازگی انجام شده است نشان می دهد مکانیسمی وجود دارد که مانع از نوشیدن آب زیاد می شود

حدود 60% وزن بدن از آب تشکیل شده است و لذا آب برای سلامت بدن حیاتی بوده و به عملکرد بدن کمک می کند. اما واقعا روزانه چه میزان آب لازم است؟

بیشتر بخوانید

کافئین و کاهش وزن

کافئین پیش از این که دارو باشد یک ماده مغذی است. با وجود این، اغلب به عنوان یک مکمل رژیم غذایی عنوان می شود به دلیل این که در بسیاری از منابع غذایی و نوشیدنی هایی مثل قهوه، چای سیاه و سبز، کولا، شکلات، نوشیدنی ها و ژل های انرژی یافت می شود.

بیشتر بخوانید

مهم ترین نیازهای تغذیه ای از کودکی تا نوجوانی

هر چند نیازهای تغذیه ای افراد بر اساس سن، جنس، میزان فعالیت بدنی و وضعیت سلامت می تواند تفاوت هایی داشته باشد اما پیروی از اصول کلی تغذیه سالم به همه افراد با هر سنی توصیه می شود. تغذیه صحیح در سنین کودکی و نوجوانی که فرد در دوران رشد به سر می برد از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید

گفتار درمانی

گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان رشته‌ای از علوم توانبخشی است که به بررسی ماهیت انواع اختلالات گفتار و زبان و نیز روشهای تشخیص و درمان این اختلالات می‌پردازد. عده‌ای ارزیابی و تشخیص اختلال در بلع را نیز در حیطه تخصص متخصصان گفتار درمانی می‌دانند.

بیشتر بخوانید

صفحه 7 از 16