مجله سلامت

اخبار و دانستنیهای حوزه سلامت



گلاب و اثرات اعجاب انگیز آن بر روی پوست

گلاب و اثرات اعجاب انگیز آن بر روی پوست

نام گلاب با فرهنگ سنتی و باورهای مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و جالب آن که فقط در شهر کاشان به عمل می آید.
 
 
 
پرورش گل محمدی با تاریخ «قمصر» عجین شده است. هر چند امروزه گلاب گیری از «قمصر» به «نیاسر» یکی از بخش های دیگر کاشان گسترش پیدا کرده، ولی گلاب قمصر در نوع خود هم چنان بی رقیب مانده است.
 
 
 
گلاب کاشان در پیشینه ی ادبیات ایران نیز رسوخ کرده و جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که شعرا برای تلطیف اشعار خود از نام گلاب با آمیزه ای از معشوق خود نام می برده اند.
 
 
 
گلاب با آئین های مذهبی همخوانی دیرینه ای دارد. به طور نمونه حدود یک قرن است که گلاب قمصر بر سر و روی دسته های سینه زنی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پاشیده می شود. هم چنین هر ساله کعبه را پس از پرده برداری با گلاب ایران شستشو می دهند.
 
 
 
کعبه را گفتم که این عطر دل انگیز از کجاست هاتفی گفتا که بی شک از گلاب قمصر است
 
 
 
از تقطیر مجدد گلاب، فرآورده ای به دست می آید که به آن « گلاب دو آتشه » می گویند. اگر مجداً گلاب دو آتشه را تقطیر کنند گلاب غلیظی از نظر اسانس به دست می آید که فوق العاده معطر بوده و در حقیقت گلاب ناب و خالص است.
 
 
 
در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.
 
 
 
در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.
 
 
اثرات مفید  گلاب بر پوست بدن
 
اثرات مفید گلاب بر پوست بدن
 
 
 
یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.
 
 
 
استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.
 
 
 
گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.
 
 
 
گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .
 
 
 
گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

گلاب دارای فواید بسیاری زیادی است که می تواند به طرق مختلف برای پوست شما مفید واقع گردد.
مهم نیست که چه نوع پوستی دارید. این شگفتی طبیعت می تواند زیبایی را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه به معرفی فواید گلاب می پردازیم:
۱- گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند؛ همچنین، می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد .
golab
گلاب به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گوناگون، می تواند از بروز علایم پیری پیشگیری کرده و پوست  را تغذیه کند، از طرفی دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی، ضد التهابی و ضد باکتری نیز می باشد .
۲- گلاب، پف چشم را بهبود می بخشد. بدین منظور، کافیست که یک بطری گلاب را در یخچال قرار داده و پس از آن، با استفاده از یک پد پنبه ای و به آرامی مقدار کمی گلاب را بر روی چشم های خود قرار دهید. اینکار باعث نرمی پوست حساس دور چشم شده ، از ایجاد پف چشم پیشگیری کرده و یا پف ایجاد شده را بهبود می بخشد.
۳- پوست خود  را از طریق اسپری کردن گلاب بر روی آن، با طراوت و شاداب نمایید. با انجام این عمل بخصوص در فصل تابستان، می توانید به طور طبیعی پوست خود  را هیدراته و تغذیه کرده و درخشندگی فوق العاده ای به پوست خود ببخشید. می توانید چند بار در طول روز گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید و یا با یک پد پنبه ای، آرام آن را بر روی پوست خود بمالید
برای داشتن پوستی نرم، دو فنجان گلاب را به آب وان اضافه نمایید و با آن حمام کنید. با این کار، علاوه بر داشتن پوستی نرم وزیبا، بوی عطر گل نیز در بدن شما به جا خواهد ماند.
۴- گلاب نرم کننده پوست های خشک می باشد. بنابراین، افرادی با پوست های خشک بهتر است برای نرم و ملایم کردن پوست خود، از گلاب استفاده کنند.
۵- از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید.
برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد پنبه ای را با گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.
شما می توانید این ترکیب عالی را علاوه بر پاک کردن آرایش صورت، برای پاک نمودن پوست حساس و نرم دور چشم نیز استفاده نمایید. البته به شرطی که پوست دور چشم خود را نکشید و یا پنبه را روی پوست آن محکم نمالید.
۶- برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر آرایش، گلاب را بر روی آرایش خود، اسپری نمایید. در واقع، گلاب یک اسپری عالی و طبیعی  برای پوست محسوب می گردد.
۷-  از گلاب به عنوان یک تونر طبیعی پوست استفاده کنید. با این اقدام می توانید از ایجاد هرگونه چین و چروک پیشگیری نمایید زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده ی آن می گردد.
         ۸- پس از اصلاح پوست، به منظورجلوگیری از تحریک و زبری آن، کمی گلاب را بر روی پوست اسپری کنید. اینکار موجب نرمی پوست می شود.
۹-گلاب به عنوان یک عنصر آروماتراپی  نیز، مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان داده است که آروماتراپی می تواند اثرات فوق العاده مثبتی در کمک به کاهش استرس، داشتن خوابی عمیق تر و حتی تأثیر زیادی در حس مثبت نگری ما نیز داشته باشد.


    به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تلگرام فیش بوک اینستاگرام لینکداین تویتر

    برچسب ها


    دیدگاه شما



ثبت دیدگاه


فروشگاه و تعمیرگاه کولر اتومبل خلیل
فروشگاه اینترنتی چارقد و روسری و پوشاک زنانه