مجله سلامت

اخبار و دانستنیهای حوزه سلامت



کرم های ضدآفتاب و تاثیرات انها بر روی پوست

کرم های ضدآفتاب و تاثیرات انها بر روی پوست

فواید کرم های ضدآفتاب

 مانع رسیدن اشعه های (یو وی ای – یو وی بی ) خورشید
این اشعه ها بسیار برای پوست مضر هستند و هر دو باعث چین و چروک صورت و آوردن لکه های قهوه ای مایل به زرد می شوند . و ضد آفتاب ها به عنوان یک دیواره ی محافظ عمل می کنند و از رسیدن این اشعه ها به پوست جلوگیری می کنند .

محافظت از پوست شما حتی در زیر آب
کرم های ضد آفتاب هم چنین مقاومت زیادی در برابر آب دارند و کمک بزرگی می باشند تا ما بدون نگرانی به شنا کردن خود بپردازیم .و این کرم ها می توانند بر روی تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرند و هیچ گونه محدودیتی نیز ندارند

حفاظت از سطوح بازتابنده
اشعه خورشید بر روی سطوح منعکس می شود و این اشعه های منعکس شده بسیار خطرناک هستند مانند بازتابش نور بر روی شن و ماسه ،برف و آب .و باعث می شود دمای این سطوح بسیار بالا رود و با قرار گرفتن بدن بر روی آن ها خطر ابتلا به سرطان بسیار بالا می رود . پس برای حفاظت پوست خود در برابر این اشعه ها می توانید از کرم های ضد آفتاب استقاده کنید


محصول ضدآفتاب لاریکیت در سه بخش به شما عرضه می گردد
 
بخش اول
یکی از عوامل اصلی چین و چروک پوست و ایجاد کک و مک برروی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است. هر فردی با هر نوع پوستی و با هر نوع ژنتیکی اگر در برابر آفتاب از پوستش مراقبت کند، پوست سالمتر و شفافتری خواهد داشت و مسلما آثار پیری هم دیرتر روی پوستش ظاهر خواهد شد. با وجود تاثیر ثابت شده آفتاب در ایجاد سرطان پوست، حتی اگر به فکر جوان ماندن هم نیستیم باید مراقب پوستمان باشیم.
اشعه ماورای بنفش نوع آ : ۹۵ درصد از تشعشع آفتاب است و میتواند موجب سرطان پوست و چروک های پوست شود. بر اساس قوانین تازه سازمان غذا و داروی آمریکا (اف.دی.,ای) محصولات ضد آفتاب باید بتوانند جلوی نفوذ این اشعه و همچنین اشعه نوع ب به پوست مصرف کنندگان را تا حد زیادی بگیرند. همه متخصصان معتقدند استفاده از ضد آفتاب حتی اگر مرتب تجدید نشود، بهتر از استفاده نکردن آن است اشعه ماوراءبنفش ,ای و ب نور آفتاب از طول موجهای متفاوتی تشکیل شده است که براساس آن نامگذاری میشوند. اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که خود به دو قسمت ,ای و ب تقسیم میشود که هر دو آنها برای پوست مضر هستند.
اشعه ماوراءبنفش نوع ب، در صورت تماس با پوست بر روی لایه خارجی پوست که اپیدرم نامیده میشود، تاثیر میگذارد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی میشود. این نوع از اشعه آفتاب نمیتواند از شیشه عبور کند و در نتیجه وقتی پنجره ها بسته باشند توسط شیشه جذب شده و وارد اتاق نمیشود. نوع دیگر اشعه ماوراءبنفش یعنی ,ای ، به نواحی عمقیتر پوست نفوذ میکند و میتواند باعث آسیبهای شدیدتری در پوست شود، علاوه براینکه از شیشه هم عبور میکند و در یک اتاق با پنجرههای بسته هم از دست آن در امان نیستیم. هم نوع ,ای و هم نوع ب با شکستن کلاژن پوست، ساخت رادیکالهای آزاد و مهار مکانیسمهای ترمیم پوست، میتوانند باعث ایجاد کک و مک، چروک و از همه مهمتر سرطان پوست شوند. یکی از راههای مقابله با این اشعه ها استفاده از کرم ضد آفتاب لاریکیت است. ولی علاوه بر آن باید سعی کرد تا حد امکان در ساعات خیلی گرم روز یعنی حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فقط در صورت اجبار در آفتاب قرار گرفت و از لباسهایی استفاده کرد که تا حد ممکن پوشیده باشند و بیشترین قسمت پوست را بپوشانند. کلاههای لبهدار هم انتخابی مناسب در برابر اشعه آفتاب هستند .برای محافظت از لبها میتوان از لوازم آرایشی که نقش ضد آفتاب هم دارند، استفاده کرد. برای محافظت از چشم ها هم می بایست از عینکهایی استفاده شود که حتما استاندارد بوده و بتوانند اشعه ماوراءبنفش را به خوبی جذب کنند چون در غیر اینصورت این عینکها به علت رنگ تیرهشان باعث میشوند نور کمتری به چشم برسد، مردمکها گشادتر شده و اشعه ماوراءبنفش بیشتری به قسمتهای عمقیتر چشم برسد.
مکانیسم عملکرد کرم ضد آفتاب چگونه است؟ ضدآفتابها به ۲ شکل عمل میکنند. یک نوع آنها مسدودکننده هستند، یعنی لایه نازکی روی پوست تشکیل میدهند که مانع رسیدن اشعه آفتاب به پوست میشود. این نوع از ضدآفتابها اثر بسیار خوبی برای محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش ,ای و ب دارند ولی ممکن است به علت تغییر رنگ ظاهری که روی پوست ایجاد میکنند، از نظر زیبایی، برای افراد قابل قبول نباشند.
مکانیسم دیگر عملکرد ضدآفتابها، مکانیسم جذبی است. در این روش ضدآفتاب، باجذب اشعه های مضر مانع رسیدن آنها به پوست میشود. در اغلب موارد ضدآفتابهای موجود در بازار حاوی ترکیبی از مواد هستند و با استفاده از هر دو مکانیسم فوق از پوست شما در برابر آفتاب محافظت میکنند.
SPF (Sun Protection factor)
 عامل محافظت کننده در برابر آفتاب است. ضدآفتابها بر حسب میزان (اس.پی.اف)شان تقسیم بندی میشوند. از SPF 20 داریم تا 50 SPF و بالاتر. ولی وقتی میگوییم اس.پی.اف یک ضدآفتابی ۱۵ است یعنی چه؟ اگر فردی که ضدآفتاب نزده در برابر آفتاب قرار گیرد، تقریبا بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دچار آفتاب سوختگی در ناحیه هایی میشود که آفتاب به آن تابیده. حال اگر همین فرد ضدآفتابی با اس.پی.اف 15 بزند، 150 تا 300 دقیقه طول خواهد کشید تا دچار همان میزان آفتاب سوختگی شود. به عبارت دیگر ضدآفتابی با ۱۵ اس .پی.اف ، مانع رسیدن ۹۲ درصد از اشعه های مضر به پوست می گردد.
سازمان غذا و داروی آمریکا از تولید کنندگان خواسته بود که از نوشتن اس.پی.اف  بالای 50 روی جعبه محصولاتشان خودداری کنند، زیرا این اشتباه برای مصرف کننده پیش می آید که با استفاده از این محصولات میتوانند تا مدت زیادی در معرض آفتاب بمانند و به همین علت این احساس امنیت کاذب باعث میشود خود را بیشتر در معرض خطر سرطان قرار دهند. اس.پی.اف های بالای 50 خیلی بهتر نیستند، مگر اینکه مراقب خود باشید و علاوه بر تجدید ضد آفتاب در هر ساعت، سعی کنید زیاد زیر نور آفتاب نمانید.
 
بخش دوم
چه کرم ضد آفتابی را استفاده کنیم؟ اغلب متخصصان پوست، ضدآفتابهای با ۱۵ اس.پی.اف و بالاتر را توصیه میکنند ولی مهمتر از اینکه اس.پی.اف ضدآفتابی که استفاده میشود ۱۵ باشد یا ۵۰، این است که ضدآفتاب به درستی و به طور مرتب استفاده شود. یک ضدآفتاب با ۱۵ اس.پی.اف به شرطی که مرتب استفاده شود و در روز در فواصل مناسب مجددا تکرار شود، بسیار موثرتر از ضدآفتاب با 50 اس.پی.اف است که مثلا یک روز در میان یا یک بار در روز استفاده میشود.
چطور باید از کرم ضد آفتاب لاریکیت استفاده کرد؟ اغلب افراد وقتی ضدآفتاب میزنند، مقدار کافی از آن را به پوست نمیمالند و میزان مصرف آنها تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار لازم است.”ضدآفتاب باید یک لایه نازک بر روی پوست تشکیل دهد و بتواند اثر محافظتی خود را به طور کامل اعمال کند“. علاوه بر این، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید، باید ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید چون در حدود نیم ساعت طول میکشد تا ضدآفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود. نکته دیگر اینکه همیشه ضدآفتاب باید بعد از اتمام آرایش استفاده شود، چون در غیر این صورت مواد آرایشی که بر پایه آب یا چربی باشند میتوانند باعث بی اثر شدن ضدآفتاب شوند. هنگام استفاده از ضدآفتاب باید به بینی،گوش و اطراف آن توجه خاصی داشت.
*کرم ضد آفتاب را چگونه و در چه آب و هوایی می بایست استفاده کرد؟ در هوای ابری هم حتما باید ضدآفتاب زد چون ابرها نمیتوانند اشعه مضر ماوراء بنفش را جذب کنند و تقریبا در هوای ابری ۸۰ درصد این اشعه به پوست میرسد. علاوه بر این چون در هوای ابری گرما و نور شدید آفتاب که میتواند باعث شود افراد به محیطهای سربسته و سایه بروند وجود ندارد، در نتیجه احتمال این که اشعه ماوراءبنفش بیشتری به آنها برسد افزایش مییابد. چون این اشعه قابل رویت نیست. پس مثل روزهای آفتابی حتی دقیقتر از آن باید در روزهای ابری هم ضدآفتاب زد. در صورت شستن صورت، تعریق زیاد، شنا کردن و... باید ضدآفتاب دوباره استفاده شود. علاوه بر این، توصیه میشود در صورتی که در مقابل آفتاب هستید حداقل هر ۲-۴ ساعت دوباره ضدآفتاب بزنید. ضدآفتاب باید به تمام نقاط باز بدن مالیده شود، به خصوص صورت، گوشها، گردن قسمتهای فوقانی سینه، پشت دستها، قسمتهای بدون موی سر در مردان. هر نوع ضدآفتاب با هر عیاری بیشتر از سه ساعـت روی پوست مؤثر نیست و باید بعد از ۳ ساعت تکرار شود. ضدآفتابهایی که به اصطلاح ضدآب هستند، نسبت به بقیه انواع در برابر عرق کردن، بیشتر دوام میآورند و اثر بهتری دارند. از آنجا که اغلب افراد اولین باری که ضد آفتاب میزنند مقدار کافی از آن به پوست نمیمالند. برخی متخصصان توصیه میکنند که در برابر آفتاب شدید حتی هر یک ساعت یک بار ضد آفتاب تجدید شود. ضدآفتاب باید به تمام نقاط باز بدن مالیده شود، به خصوص صورت، گوشها، گردن قسمتهای فوقانی سینه، پشت دستها، قسمتهای بدون موی سر در مردان. هر نوع ضدآفتاب با هر عیاری بیشتر از سه ساعـت روی پوست مؤثر نیست و باید بعد از ۳ ساعت تکرار شود. از آنجایی که آقایان بیشتر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار میگیرند باید از کرمهای ضدآفتاب با نمره SPF بالاتری استفاده کنند و در فواصل زمانی کوتاهتری نیز آن را بر روی پوست خود تجدید کنند. کرم ضدآفتاب مخصوص آقایان وجود ندارد و کرمهای ضدآفتاب آقایان و خانمها مشترک است، در ضمن چون معمولا موی آقایان کوتاهتر میباشد، باید ضمن مالیدن این کرمها روی پوست دست و صورت، به پوست گردن و روی گوشها هم بمالند تا از آسیبهای احتمالی تشعشعات مضر خورشید جلوگیری نمایند. درباره محصول کرم ضد آفتاب لاریکیت، پوست را در مقابل طیف گسترده ایی از (یو.وی.,ای) و (یو.وی.بی) محافظت کرده و از آفتاب سوختگی و تیرگی پوست جلوگیری می کند. فیلترهای مورد استفاده در این فرآورده مورد تایید (اف.دی.,ای) می باشند. رنگ مناسب وپخش پذیری مناسب این کرم بر روی پوست باعث میگردد تا پوششی یکنواخت و رنگی طبیعی روی پوست ایجاد شود. کرم ضد آفتاب لاریکیت در مقابل تعریق و شستشو مقاوم است و کناره های صورت و خطوط چهره جمع نمی شود. این فرآورده فاقد کومدوژن است وروی پوست حس بسیار سبکی دارد بنابراین تمام افراد از جمله افرادی با پوست های چرب و آکنه ایی نیز می توانند ازاین محصول استفاده کنند.. این ضد آفتاب برای افرادی که در برابر نور آفتاب دچار آفتاب سوختگی می گردند توصیه می شود.
 
بخش سوم
بتا کروتن : بتاکاروتن به عنوان ماده ی پیش ساز ویتامین ,ای و محلول در چربی در بدن شناخته می شود. بتاکاروتن یکی از مواد آنتی اکسیدانی قوی به شمار می رود که از تولید رادیکال های آزاد اکسیژن در بدن جلوگیری می کند و از این رو در بدن عملکرد مستقل از ویتامین ,ای دارد. رادیکال های آزاد اکسیژن گونه ای از واکنش های سریع و پایدار هستند که طی روند متابولیک طبیعی بدن و به علت قرار گرفتن در معرض منابع خارجی مثل دود سیگار، مواد سمی محیطی و نور ماورای بنفش در بدن تولید می شوند و می توانند مخاطرات زیادی برای سلامت انسان ایجاد کنند. رادیکال های آزاد قادر هستند پروتئین و چربی های غشای سلول ها را تخریب کنند. بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی و قلبی، کاتاراکت(آب مروارید)، بیماری پارکینسون، اختلال هماهنگی حسی و حرکتی در سیستم عصبی و روماتیسم مفصلی، نمونه هایی از مشکلاتی است که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود. بتاکاروتن در مقابل این مشکلات اثر حفاظتی دارد. در چند بررسی بالینی نشان داده شده است که در بیش از 50 درصد بیمارانی که علایم پیش سرطانی، مثل لکه های سفید روی مخاط دهان، دارند، بتاکاروتن نقش برگرداننده دارد. در چند مطالعه دیگر روی بیمارانی که زخم های پیش سرطانی در ناحیه شش ها داشته اند نیز برگشت مشابهی به عمل بتاکاروتن به اثبات رسیده است
 
نقاط متمایز کرم ضد آفتاب لاریکیت
حداکثر حفاظت در مقابل اشعه های یو.وی.بی و یو.وی.,ای
 پیشگیری از پیری زودرس پوست و ایجاد لکه های پوستی
 دارای ماده بتا کاروتن می باشد که این ماده ضدسرطان می باشد
 محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی
 دارای ساختار سبک با جذب سریع
 مقاوم در برابر تعریق و شستشو
 دارای رنگ طبیعیی به یاد داشته باشید اگر چه استفاده از ضد آفتاب ضروری است، اما به تنهایی کافی نیست. سعی کنید اگر مجبورید در فضای باز باشید، در سایه بایستید

جهت سفارش این محصول با ما تماس بگیرید
شماره تماس09192739921
سفارش از طریق اپلیکیشن تلگرام

 


    به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
تلگرام فیش بوک اینستاگرام لینکداین تویتر

    برچسب ها


    دیدگاه شما



ثبت دیدگاه


فروشگاه و تعمیرگاه کولر اتومبل خلیل
فروشگاه اینترنتی چارقد و روسری و پوشاک زنانه