دکتر غلامعلی بسکی که «پدر طبیعت ایران » و « بابا بسکی» لقب گرفته است، در سال 1310 ه.ش در روستای «بسک» شهرستان سبزوار، دیده به جهان گشود.
وی پس از اخذ مدرک دیپلم از دبیرستان حاج ملا هادی سبزواری  و کسب موفقيت در آزمون پزشکی سراسری، به پايتخت  عزیمت کرد و با تلاشهای بی‌وقفه توانست مدرک دکترای خویش را از دانشگاه تهران اخذ نماید.
علاقه وافر دکتر بسکی برای طی مدارج عالیه تحصیلی، او را به تخصص در رشته‌ی جراحی زنان و زایمان کشانید . در سال 1345 در این رشته از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و  در پی علائق انسان‌دوستانه‌اش که حاصل مطالعات اجتماعی و عرفانی او بود ، شهرستان گنبد کاووس را برای محل خدمات درمانی خویش برگزید. در سال 1348 ، دکتر بسکی، با همياری همسر خود، خانم شفیقه گلعذار که تحصيل کرده ی پرستاری و مامائی بود، اولین بیمارستان و زایشگاه خصوصی استان مازندران آن زمان را بنا نهاد و با تمام نيرو در جهت کمک به بیماران و مادران این منطقه محروم همت گماشت.
در اين دوره ،دکتر بسکی تحت تأثیر افکار و اندیشه‌های متفکرانی چون مولانا، سعدی، حافظ، گاندی، دکتر آلبرت شوایتزر و انیشتین به نگرش های نيک انديشانه ای گرايش يافت که احترام به همنوع و تلاش در جهت تعالی روحی و جسمی را در صدر  اندیشه  و عمل قرار می دهند.
در راستای چنين اهدافی  بود که دکتر بسکی به ساخت‌سرای گاندی و  سرپناه دکتر آلبرت شوایتزر همت کرد. سرای گاندی با پذیرائی از فرزندان و محصلین با هوش منطقه که بعلت  محروميت و فقر قادر به ادامه تحصیل نيستند اين امکان را برای آنان فراهم می کرد و می کند. چشم انداز سرپناه آلبرت شوايتزر هم  کاهش آلام ‌بشری نزد بيمارانی بود که به علت ابتلاء به سرطان رنج عظیمی را متحمل می‌شدند. در کنار اين طرحها ، دکتر بسکی با ساخت مدرسه و استخر شنا، به مشارکت  در اعتلای پرورش و آموزش  منطقه پرداخت  و بعدتر با راه‌اندازی اولین دارالایتام شهرستان گنبد،  دايره توجهات انساندوستانه اش را همچون رنگين کمانی جلوه گر ساخت.

کار و تلاش بیوقفه و بی‌خوابی‌های فراوان در مسیر پرتلاطم درمانی و اجتماعی همواره  سلامتی دکتر بسکی را به مخاطره می انداخت . اما تامل در وضعیت جسمی‌اش، فراز جدیدی ازتفکرات «زیستی» را بر او گشود. با مطالعه در اسرار طبیعت و رمز و راز آفرینش در زيست و سلامتی انسان‌ها به اين اعتقاد رسيد که کره بی‌بدیل زمین ، برای بقا نیازمند صیانت و حمایت است.  پس از آن همه نيرو و امکانات خود را  وقف حمايت از محيط زيست نمود. از جمله  با ترجمه و انتشار کتاب «چگونه سیاره زمین را دوست بداریم» و برگزاری جلسات و سمینارهای متعدد تلویزیونی به کار فرهنگ سترگی در آگاه‌سازی جامعه دست يازيد.
دکتر بسکی  با پشتکاری شور انگيز برای تعمیم بخشيدن به یافته‌هایش و ابراز همواره ی نگرانی اش از  بی‌توجهی مردم و مسئولین به امر  حياتی حفاظت از محيط زيست، اموال خود را  هم در طبق اخلاص گذاشت تا به فعاليت های محيط زيستی و از آنجمله درختکاری در اقصی‌نقاط کشور ياری رساند . 
به لطف اين  تلاش‌های بی‌وقفه است که دکتر بسکی  پدر طبیعت ایران نام گرفته است و لوایح و هدایای گرانقدری حاکی از توجه جامعه آگاه جهانی به مسائل زیست‌محیطی دریافت می‌کند. انجمن بین‌المللی«چینگ‌های» وی را بعنوان «قهرمان درخشان جهان»معرفی می‌کند و لوح نشان«شفقت»را به وی اهدا می‌نماید. و با عنایت جناب آقای دکتر تقی ریاحی (ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان)، سالن اجتماعاتی بنام دکتر غلامعلی بسکی، نامگذاری می‌گردد.
 با مروری در احوالات او در می يابيم که این مرد بزرگ دهه ها است خطراتی را احساس و گوشزد می‌کند که جامعه ما  بيش از پيش  با آن دست به گریبان است. برای مثال، معضل بی‌آبی که جنگ بین جمعيت های انسانی  را دامن می زند ناشی از بی‌توجهی عظیم و ريشه دار  به اين موضوع حياتی  است . اگر توجه شایسته‌ و بایسته‌ای به تعلیمات و اندرزهای دکتر بسکی نشود، خیلی زود دیر خواهد شد و خسارات غیرقابل جبرانی بر ای جامعه به بار خواهد آمد.
 امید که نيات این مرد بزرگ و نیک‌اندیش، باغبان شایسته این مرز و بوم، با همياری تک تک ما جامه ی عمل بپوشد .
 حضور سبز شما بیماران و همراهان گرامی را به این مرکز درمانی خیرمقدم عرض نموده و امید داریم که با رعایت بالاترین استانداردهای کیفیت خدمات درمانی و ایمنی بیمار در بهبودی شما  گام های مثمر ثمری را برداریم. بیمارستان دکتر بسکی با پشتیبانی نیم قرن خدمت درمانی صادقانه به مردم شرق استان و همچنین استان های مجاور و با کمک پیشکسوتان علوم پزشکی  تلاش می نماید محیطی عالی، لذت بخش توأم با آرامش برای بیماران و کارکنان و پزشکان فراهم نمائید.
 
بیمارستان درجه 1 مثبت دکتر بسکی افتخار دارد با کسب لوح تقدیر در زمینه مشتری مداری و همچنین کسب رتبه 1 حاکمیت بالینی در بین بیمارستان های خصوصی استان گلستان در سال 91، جزء برترین ها در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران باشد.
 
ریاست بیمارستان
دکتر غلامعلی بسکی
عاشق خداوند، دوستدار طبیعت


دکتر فرشید آچاک
متخصص گوش حلق و بینی - پلاستیک بینی و صورت

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر طاهر آخوندزاده
متخصص رادیولوژی و سونوگرافی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر سعید آرین
متخصص جراحی مغز و اعصاب

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مهری آنه منگلی
متخصص کودکان و نوزادان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر ابوالقاسم ابراهیمی
متخصص گوش، حلق و بینی و جراح سروگردن

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر کامران ابراهیمی
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر لیلی اسلامی
متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر ناصر اسماعیلی
متخصص داخلی – بورد تخصصی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر ویلا اصغری
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر پریسا انصافی
جراح و متخصص زنان، زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر نوید انوری پور
متخصص بیماریهای کودکان و نوزادان

آدرس مطب : گالیکش - خیابان . . .

دکتر امید انارکی
جراح و متخصص چشم

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر آرمیتی اوستایی
متخصص بیماریهای داخلی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر فاطمه بلوریان
متخصص مغز و اعصاب

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر زهرا بنی عامری
متخصص دندانپزشکی کودکان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر امیرصدرالدین بنی کریمی
بورد تخصصی بیماریهای داخلی(فوق تخصصی غدد درون ریز و متابولیسم)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مرجان بهرامی
جراح و متخصص زنان و زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر عماد بهرام نژاد
متخصص دهان ، فک و صورت

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر بهزاد پاچناری
متخصص کودکان و نوزادان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمود پنق
پزشک عمومی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر شهاب الدین توسلی
متخصص داخلی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مجید توکلی
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر طاهره ترشیزی
جراح و متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر فرهاد جانباز
جراح و متخصص چشم

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر میکائیل جعفربای
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر قدرت جمالی
متخصص اعصاب و روان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حمیدرضا جمالی
بورد تخصصی مغز و اعصاب

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر فاطمه جهانی
متخصص زنان،زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مسعود جهانی
جراح و متخصص چشم

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر کمال چوگان
متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر رضا خلیلی جمنانی
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمدحسین دباغ حسین پور
متخصص جراحی عمومی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر شهرام دانش فر
متخصص اعصاب و روان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مجتبی دیبائی
متخصص کودکان و نوزادان(فوق تخصص کلیه کودکان استادیار دانشگاه)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر شهرام رحمانی
متخصص قلب و عروق

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر نصر اله رضائی
متخصص بیماریهای داخلی ، قلب و عروق

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر رحیم رضائی شیرازی
متخصص بیماریهای عفونی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مرجان رعیت نیا
متخصص داخلی(فوق تخصصی بیماریهای کلیه و فشار خون)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر بهروز ساتلخ محمدی
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر عبدالحمید سارلی
متخصص جراحی عمومی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مهیار ستوده
متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حسین سجادیان
متخصص قلب و عروق

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمدمهدی سلیمانی
متخصص جراجی مغز و اعصاب و ستون فقرات

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محسن سیرتی
متخصص کودکان دارای بورد تخصصی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمد شایان
پزشک عمومی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر کوروش شفیع پور
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری- تناسل(دارای بورد ناسیونال)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر سمیه شیخ علیان زفرقندی
متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر غلامرضا صابری
متخصص بیهوشی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمد صادقیان
جراح و متخصص استخوان و مفاصل و ستون فقرات

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر جواد صبائی
بورد تخصصی بیهوشی و ICU

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر هادی صدقی اصل
جراح و متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر نادر صوفی زاده
فوق تخصص قلب و عروق- بوردناسیونال

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر فاطمه طالبی اتوئی
جراح و متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مهدی طریقتی
بورد فوق تخصصی نوزادان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حسین طباطبایی
متخصص داخلی و قلب - بورد تخصصی ناسیونال

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حمیدرضا ظهورکاری
جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و حنجره

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حلیم عابد
متخصص عفونی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر فهیمه عادلی
متخصص دندانپزشکی کودکان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حمید عبادی
متخصص ارتوپدی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر پروین علیزاده
متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

بهرام علاقی
متخصص بیماریهای عفونی و تب‌دار داخلی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر طاهره عرب کوهسار
جراح و متخصص چشم

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر عبدالصمد غراوی
فوق تخصص بیماریهای گوارش و کبد

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر سعید فتاحی
متخصص کودکان و نوزادان (دارای بورد تخصصی ناسیونال)

آدرس مطب : مینودشت - خیابان . . .

دکتر سیما فرهی آشتیانی
متخصص زنان و زایمان

آدرس مطب : مینودشت - خیابان . . .

دکتر فیروزه فروزنده
جراح و متخصص زنان،زایمان و نازائی(دارای بورد تخصصی)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مهیار فصیحی
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر تابنده قاسمی
متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر رحمت قاضیانی
متخصص بیماریهای داخلی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر صفورا قدمی
جراح و متخصص زنان و زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر آی لر کلته ئی
جراح و متخصص زنان و زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر پریماه کلینی
جراح و متخصص زنان و زایمان و نازائی و لاپاراسکوپی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر حمیده کوک چلی
جراح و متخصص بیماریهای زنان و زایمان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر منصور گرگانی
متخصص بیماریهای داخلی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر آتوسا مجاهدیه
متخصص زنان و زایمان
آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر پریسا مرتضوی مقدم
جراح و متخصص بیماریهای زنان و زایمان (دارای بورد تخصصی ناسیونال)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر اردشیر مقدسی
متخصص آسیب‌شناسی بالینی و تشریحی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر شباهنگ موسوی
متخصص کودکان و نوزادان

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر منصوره موسوی
جراح و متخصص زنان و زایمان و نازائی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر نازنین منصور مشتاقی
متخصص جراحی عمومی- دارای بورد تخصصی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر رضا موسی دوست
متخصص کودکان با بورد تخصصی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر بهرام مینا
متخصص قلب و عروق

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر سیدعبدالفتاح ناجی
جراح و متخصص چشم

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر لطیفه نفسی
متخصص قلب و عروق

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

رابعه نیازی آتابای
فیزیوتراپیست

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر نوشفر نیک زاد
متخصص اطفال

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر محمدعلی وفائی
متخصص داخلی (بورد تخصصی)

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر مهری هلاکو
دکترای داروسازی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر کیوان یادگاری
فوق تخصص جراحی پلاستیک، سوختگی و ترمیمی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

دکتر شکراله یادگاری
متخصص جراحی عمومی

آدرس مطب : گنبد - خیابان . . .

 

 

 

chart

 

 

 

  بخش اورژانس به صورت شبانه روزی فعال می باشد.


تعداد تخت : 5 تخت بزرگسال و 1 تخت اطفال .
تعداد اتاق :
اتاق تحت نظر ( اتاق آقایان و خانمها به صورت مجزا ) ، اتاق CPR(احیا) و اتاق عمل سرپایی ، اتاق درمان، اتاق استراحت پرسنل
نوع خدمت :
تریاژ بیماران بلافاصله در بدو ورود توسط پرستار باسابقه تریاژ
 بخیه ـ پانسمان ـ آتل گیری ـ تزریقات ـ احیای بیماران بدحال ـ ECCبیماران بستری در بخش .
در بخش اورژانس بعد از پذیرش بیمار و انجام اقدامات اولیه درمان و تشکیل پرونده در بخش جهت انجام ویزیت پزشکان متخصص مختلف و خدمات پرستاری مورد نیاز بستری می شوند . پزشک عمومی یک نفر در هر کشیک حضور دارد .
لازم به ذکر است بخش اورژانس دارای تجهیزات مکفی و پیشرفته می باشد .

 رئیس بخش و مسئول فنی صبح:  خانم دکتر الهه قراری
 سرپرستار:  طاهره خواجه تراب
 بدمننجر:  آقای دکتر حسن طباطبائی که در تسریع روند تعیین تکلیف بیماران در این مرکز زیر 6 ساعت فعالیت چشم‌گیری دارند.

در هر شیفت یک پرستار مسئول تریاژ ، یک پرستار خانم مسئول خدمات بالین خانم و یک پرستار آقا مسئول خدمات بالین آقا
 
    وسايل و تجهيزات بخش اورژانس

 1-  اكسيژن و ساكشن سانترال
 2-  ساكشن پرتابل
 3-  ترالي اورژانس
 4-  دستگاه D.C شوك
 5-  يخچال
 6-  گلوکومتر
 7-  دستگاه فشار خون
 8-  گوشي پزشكي
 9-  دستگاه ونتیلاتور
 10-  دستگاه بیهوشی
 11-  دستگاه مانیتور پرتابل
 
 
 
 
 
 
زایشگاه بیمارستان دکتر بسکی اولین زایشگاه در شهرستان گنبد کاووس است که در سال 1348 تاسیس شده است و دکتر بسکی به عنوان پیشکسوت متخصص زنان و زایمان بنیان‌گذار این مرکز بوده که در آن برهه‌ی زمانی خدمات شناسایی جهت کاهش مرگ و میر زنان انجام دادند.

بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی اولین بیمارستان منطقه به عنوان دوستدار مادر در سال 1372 شناخته شده‌اند و در حال حاضر یکی از قطبهای مهم زنان در منطقه محسوب می‌شوند زایشگاه دکتر بسکی با استفاده از پزشکان متخصص زنان حاذق و کارآمد و نیروهای مامایی مجرب مشغول به ارائه خدمات به مادران طبق پروتکل‌های مامایی و ترویج زایمان طبیعی و زایمانهای بدون درد می باشند. هدف بنیادی و اساسی زایشگاه دکتر بسکی ارائه خدمات مامایی به بهترین نحو و نجات جان مادران در معرض خطر در اولویت کار خود می‌دانند.

 

 تعداد تخت :  13 عدد
 رئیس بخش :  خانم دکتر پروین علیزاده – جراح و متخصص زنان، زایمان و نازائی
 مسئول بلوک زایمان :  خانم مریم اعراب – کارشناس مامایی
 تعداد پرسنل :  11 کارشناس مامایی
 منشی :  1 نفر
 خدمات :  2 نفر
     
وسایل و تجهیزات موجود در واحد زایشگاه
 1  اکسیژن و ساکشن سانترال  11 عدد
 2  تخت زایمان  2 عدد
 3  تخت LDR
 1 عدد
 4  ساکشن پرتابل  2 عدد
 5  ترازو و وارمر نوزاد  ترازو یک عدد - وارمر 2 عدد
 6  ترالی کد  1 عدد
 7  دستگاه NST  3 عدد
 8  یخچال دارویی  1 عدد
 9  چراغ پرتابل زایشگاه  2 عدد
 10  دستگاه فشارسنج  2 عدد
 11  دستگاه سونی کیت  2 عدد
 12  دستگاه مانیتورینگ بیمار
 1 عدد
 13  پمب افوزیون
 3 عدد
 14  یخچال بیمار
 3 عدد
  

  « نحوه پذیرش بیماران زایشگاه »

 

 1  مراجعه بیمار با نامه بستری پزشک یا بدون نامه بستری پزشک
 2  معاینه بیمار، TV، کنترل v/s ، کنترل FHR، گرفتن history از بیمار
 3  گزارش شرح حال بیمار به صورت تلفنی به پزشک معالج
 4  اگر دستور ترخیص داشت، بیمار ویزیت سرپایی محسوب می شود و در دفتر مربوطه ثبت می گردد.
 5  اگر دستور بستری داشته باشد، جهت بستری پذیرش می شود.
 6  همراهان بیمار جهت تشکیل پرونده به پذیرش ارجاع می شوند.
 7  بیمار لباس بیمارستان را پوشیده و توصیه به تخلیه مثانه می گردد.
 8  IV Line  برقرار می شود.
 9  نمونه خون از بیمار گرفته می شود، طبق order دکتر ولی کلاً روتین CBCDIFF-BGRH  می باشد که به آزمایشگاه ارسال می شود.
 10  دستورات دارویی طبق  Order دکتر اجرا و ثبت می شود.
 11  گزارش های مربوطه به بیمار توسط ماما یا پرستار به طور کامل از شروع بستری تا پایان ترخیص به طور کامل ثبت می گردد.

  « نحوه ترخیص بیماران »

 

 1  ابتدا باید پزشک معالج بیمار را ویزیت کرده باشد و دستور ترخیص در پرونده بیمار ثبت شده باشد.
 2  اگر بیمار C.S و یا NVD داشته باشد و نوزاد و شنوائی سنجی در بخش ها می باشد باید ویزیت اطفال و واکسیناسیون نوزاد انجام شده باشد.
 3  پیگیری آزمایشات و جواب های آن پیگیری شده و در پرونده ثبت و ضمیمه باشد.
 4  دستورات دارویی به طور کامل اجرا شده باشد.
 5  نسخه دارویی به بیمار داده شده باشد.
 6  در صورت نیاز تأیید بیمه شده باشد.
 7  آموزش های علائم خطر و پیگیری های بعدی به همراهان و بیمار داده شود و در پرونده درج شود.
 8  گزارش نویسی پرونده بیمار به طور کامل « تمام برگه ها » ثبت شده باشد.
 9  همراهان بیمار با پرونده جهت تسویه حساب به حسابداری ارجاع شوند.
 10  برگه ترخیص و تسویه حساب باید به زایشگاه آورده شود و مهر زایشگاه در آن ثبت شود و به همراهان برگردانده شود.
 11  آنژیوکت بیمار توسط ماما یا پرستار Diss می شود.
 12  لباس بیمار تعویض شده و بیمار مرخص می شود.
 

  بخش جراحی عمومی بیمارستان دکتر بسکی در طبقه اول ساختمان شماره 1 بیمارستان واقع شده است. این بخش دارای 2 راه ورودی راه‌پله و آسانسور(جهت حمل بیماران) میباشد.در ورودی این بخش اتاق ایزوله قرار دارد که بیماران ایزوله در آن بستری می‌شدند.استیشن پرستار در انتهای سالن قرار دارد که تریتمنت و ملزومات در مجاورت آن قرار دارد.این بخش دارای 7 اتاق و 19 تخت فعال جهت بستری بیماران جراحی می‌باشد.بیماران بستری در این بخش جراحی بوده که اعم آن‌ها شامل جراحی عمومی،ارتوپدی،زنان،مغز و اعصاب،تشخیصی،اورولوژی،چشم،ENT ، جراحی پلاستیک و... میباشد.
اتاق عمل در مجاورت بخش جراحی بوده که بلافاصله پس از تحویل بیمار وارد بخش شده و به تخت خود منتقل می‌گردند.
پرسنل حاضر در این بخش شامل 11 پرستار، 4 نیروی خدماتی و 2 بیمار بر و 1 منشی میباشد.که در هر شیفت کاری 3 پرستار،2 خدمه و مشغول به خدمت رسانی میباشند.
این بخش با داشتن کادر مجرب و دلسوز پرستاری و با رعایت اصول حاکمیت بالینی و هم راستا با رسالت و چشم‌انداز پنج ساله بیمارستان و با بهره‌گیری از سیستم HIS و تکریم ارباب رجوع بصورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به هم‌میهنان عزیز میباشد.
 

 تعداد تخت :  19 عدد
 رئیس بخش :  جناب آقای دکتر شکرا.. یادگاری - متخصص جراح عمومی
 سرپرستار :  سرکار خانم طاهره قائمی (کارشناس پرستاری)
 تعداد پرسنل پرستاری :  9 کارشناس پرستاری - 1 بهیار
 منشی :  یک نفر
 خدمات :  چهار نفر
 بیمار بر :
 2 نفر

  وسايل و تجهيزات بخش جراحي

 1  دستگاه ECG
 2  ترالي كد CPR
 3  ساكشن اكسيژن سانترال
 4  ساكشن اكسيژن پرتابل
 5  دستگاه D.C شوك
 6  دستگاه فشارسنج
 7  گوشي پزشكي
 8  يخچال دارويي
 9  دستگاه گلوكومتر
 10  اکسیژن پرتابل
 11  اکسیژن سانترال
 12  دستگاه پاس

  نحوه پذيرش بيمار
بیشتر بيماران در اين بخش با نامه بستري از پزشكان وارد بخش مي‌شوند. پس از تشكيل پرونده از بيماران IV برقرار مي‌شود. آزمايشات درخواستي طبق دستور پزشك ارسال مي‌شود. تعدادی از بیماران که در بخش اورژانس پذیرش می شوند با دستور تلفنی پزشک که توسط پزشک اورژانس گرفته می شود وارد بخش می شوند و سایر اقدامات و طبق دستور سونوگرافي- راديوگرافي و سونداژ و ... انجام مي‌شود. دستورات دارويي كاردكس مي‌شود.

ويزيت پزشك
ويزيت پزشك بيشتر در شيفت صبح انجام مي‌شود ولي در صورت لزوم در شيفت عصر و شب نيز انجام مي‌شود. اگر بيماري مشكلي داشته باشد با پزشك تماس گرفته دستورات بصورت تلفني ثبت مي‌شود. در اولين فرصت توسط پزشك مهر و امضاء مي‌شود.
 

ترخيص
1- ترخيص با دستور پزشك
2- ترخيص با رضايت شخصي
3- ترخيص جهت اعزام يا انتقال بيمار
 

1- ترخيص با دستور پزشك
بعد از مرخص شدن و ثبت آن توسط پزشك، گزارش پرستاري نوشته مي‌شود. برگه V/S بيمار ضميمه مي‌شود، داروهاي مصرفي جهت ترخيص ثبت و در سيستم كامپيوتري مي‌شود. نام و نام خانوادگي بيمار در دفتر ترخيص ارسال مي‌شود.

 
2- ترخيص با رضايت شخصي
برگه و فرم رضايت شخصي توسط همراه يا خود بيمار مهر و امضاء شده و علت رضايت شخصي پرسيده مي‌شود و ثبت در دفتر مي‌شود و در گزارش پرستاري نوشته مي‌شود و توضيح كامل داده مي‌شود و به واحد ترخيص ارسال مي‌شود.
 

3- ترخيص جهت اعزام يا انتقال بيمار
كه توسط پزشك دستور داده مي‌شود و فرم اعزام بيمار در 2 برگ پر شده و به دفتر پرستاري اطلاع داده مي‌شود و بعد از هماهنگي با واحد موردنظر پرونده بيمار جهت تسويه حساب مثل 2 مورد قبلي به واحد ترخيص داده مي‌شود و بيمار توسط يك پرستار به آمبولانس كه اول بايد تمام تجهيزات آن چك شود و به مركز موردنظر منتقل مي‌شود.

 

   

 

  موقعیت بخش ICU
در بدو ورود در سمت راست تی شوی خانه و  سرویس بهداشتی مربوط به همراهان بیمار واقع شده است، سپس راهرو و درب ورودی بخش است ( درب اصلی ) که در سمت راست درب اصلی و در راهرو بغل درب ورودی رختکن پرسنل آقا می باشد بعد از درب اصلی وارد یک فضای بسته یا یک راهرو می شویم که جای تعویض کفش و پوشیدن گان پزشکان و پرسنل مربوطه غیر از پرسنل بخش می باشد و هر دو درب رختکن ها از طرف دیگر به این راهرو باز می شود که پرسنل بخش موظفند پس از تعویض لباس از این درب و پس از عبور از خط قرمز به بخش وارد شوند.

در بدو ورود به بخش در سمت راست ایستگاه پرستاری و ترالی اورژانس و در سمت چپ سرویس بهداشتی و حمام از تخت شماره 1 سپس تخت شماره 2 و 3 و در کنار ایستگاه پرستاری اتاق ایزوله می باشد ، از اتاق ایزوله یک درب به اتاق تمیز باز میشود و محل اسقرار دستگاه پرتابل رایولوژی می‌باشد که در مجموع چیدمان تخت ها بصورت نیم دایره می باشد و تخت ها توسط حصارهای پارچه ای ( پرده ) از هم جدا می شوند، کلیه تخت ها شامل یک تخت کنترلی با مانیتورینگ فول و را دستگاه ونتیلاتور و را دستگاه پمپ انفوزیون می‌باشد.

بیماران بستری در بخش غالباً بیماران High Risk می باشند که شامل بیماران مولیتپل تروما ، ARDS، Post CPR، COPD و Suceide می باشد.
 
 
وسایل و تجهیزات موجود در بخش
اکسیژن سنترال و کپسول اکسیژن، ساکشن سنترال ،دستگاه رادیولوژی پرتابل همراه با رول بیمار، مانیتورینگ فول، دستگاه ونتیلاتور، پمپ انفوزیون سرم، ترالی اورژانس، گوشی تلفن ثابت با خط مستقیم، تشت مواج، تختهای کنترلی، فشارسنج پرتابل، دستگاه DC Shock ، دستگاه ECG، یخچال جهت بیماران و یخچال پرسنل و یخچال دارویی.

نحوه پذیرش بیمار
اینکه بیمار از کجا وارد شده است. از آنجایی که ICU با همان بخش مراقبت های ویژه جزء یکی از بخش های تخصصی می باشد معمولاً بیمارانی که در این بخش بستری می شوند و عموماً بیمارانی هستند که نیاز به مراقبت های ویژه دارند و از اورژانس، یا اتاق عمل و یا از بیمارستان دیگر در بخش ادمیت شوند و نحوه پذیرش بدین صورت است که پس از دادن پذیرش توسط متخصص بیهوشی آنکال       ICU  ،  سپس پزشک آنکال داخلی و اطلاع سوپروایزر وقت بیمار با برانکار به بخش وارد میشود. پس از کنترل V/S و اطمینان از وجود راه هوایی مطمئن و نداشتن مشکل تنفسی IV Line جهت بیمار فیکس می شود در صورت داشتن مشکل تنفسی انجام اورژانس اینتوباسیون توسط متخصص بیهوشی آنکال حاضر در بخش سپس گرفتن آزمایش های درخواستی و گرافی های لازم و سپس سونداژ و غیره. سپس رژیم غذایی و اقدامات دارویی و غیره را در کاردکس ثبت می کنیم.

 

 تعداد تخت:  4 تخت  آی سی یو
 رئیس بخش:  خانم دکتر تابنده قاسمی - متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه
 سرپرستار:  خانم مژگان منجزی - کارشناس پرستاری
 تعداد پرسنل پرستاری:  14 کارشناس پرستاری
 منشی:  یک نفر
 خدمات:  دو نفر

 
  آقای دکتر منصور گرگانی - آقای دکتر ناصر اسماعیلی - آقای دکتر رحمت قاضیانی  -  متخصصین بیماریهای داخلی
  آقای دکتر جواد صبایی - بورد تخصصی بیهوشی و آی سی یو
  آقای دکتر حمیدرضا جمالی - بورد تخصصی مغز و اعصاب
  آقای دکتر بهرام علاقی - متخصص بیماریهای عفونی و تب دار داخلی
 

 
معرفی اتاق  عمل:
اتاق عمل بیمارستان دکتر بسکی شامل 5 اتاق می باشد که در آن انواع اعمال جراحی انجام می گردد.

اعمال جراحی که در این اتاق عمل انجام می شود شامل:
زنان ( C&,TVH,TAH,C/D و سرکلاژ و توبکتومی و توبوپلاستی و میومکتومی و کیست تخمدان و کیست بارتولن و ... لاپاراسکوپی تشخیصی)
جراحی عمومی (لاپاراسکوپی، لاپاراتومی،فتق، کیسه صفرا و ...)
اورولوژی ( واریکوسل، هیدروسل، ختنه و سنگ های کلیه ) ،TURP، TUL، PCNL
چشم ( عمل جراحی کاتاراکت به روش فیکو، ناخنک، شالازیون، DCR و ... )
ENT ( رینوپلاستی، لوزه، VT، سپتوپلاستی، جراحی فک و زیبایی.
مغز و اعصاب ( دیسک کمر، تومور اسکال، CTS )
ارتوپدی ( پیچ و پلاک گذاری، گچ گیری، آتل گیری، تعویض مفصل، آرتروسکوپی و ... )

اتاق عمل دارای 5 اتاق جراحی، بخش ریکاوری، اتاق تکمیل پرونده، اتاق پکینگ، CSR، رختکن خواهران و برداران، تی شوی خانه، سرویس بهداشتی، اتاق پذیرش می باشد.

اتاق1 شامل: تخت جراحی، دستگاه لاپاراسکوپی ولف، چراغ سیالیتیک، مانیتورینگ، دستگاههای بیهوشی، دستگاه شوک، ترایلی اورژانس، دستگاه کوتر، دستگاه ساکشن، قفسه ی داروهای بیهوشی و جراحی و دستگاه انفوزیون سرم می باشد، این اتاق تمامی اعمال جراحی جنرال انجام می شود.

اتاق2 شامل: تخت جراحی، چراغ سیالیتیک،، دستگاه سیستوسکوپ، مانیتورینگ، دستگاه بیهوشی، دستگاه کوتر، دستگاه ساکشن، قفسه ی داروهای بیهوشی و جراحی می باشد.
 
اتاق3 شامل: تخت جراحی، چراغ سیالیتیک، کوتر، ساکشن، مانیتورینگ، دستگاه پمپ دارو، دستگاه بیهوشی، قفسه ی داروهای بیهوشی و جراحی می باشد. ( تخت DHS، دستگاه CRM) ،تعدای پایه تخت ژینکولوژی میله اسکرین می باشد.
در این اتاق  عمل جراحی تعویض مفصل و آرتروسکوپی انجام می شود.

اتاق4 شامل: تخت جراحی، چراغ سیالیتیک، دستگاه بیهوشی، مانیتورینگ، دستگاه فیکو، دستگاه فیکو اینفینیتی
 در این اتاق اعمال جراحی چشم انجام می شود و دستگاه فیکو جهت اعمال جراحی کاتاراکت در این اتاق مستقر می باشد.

اتاق 5: شامل دستگاه لاپاراسکوپ اشتورز، دستگاه TUL جهت اعمال سنگ های حالب (اورولوژی)، تخت جراحی، کوتر، ساکشن، مانیتورینگ می‌باشد و عمل لاپاراسکوپ و آرتروسکوپی انجام می شود.
در این اتاق اعمال جراحی مینور می باشد ضمناً اعمال جراحی عفونی در این اتاق بصورت ایزوله انجام می شود.
 
اتاق عمل بیمارستان دکتر بسکی این توانایی را دارد که دو عمل لاپاراسکوپی همزمان را در دو اتاق مجزا پوشش دهد.
 
اتاق ریکاوری شامل 4 کات نوزاد، 3 تخت ریکاوری بزرگسال و 1 تخت اطفال با میله های محافظ، وارمر، ترازوی نوزاد، ساکشن، کپسول O2 ریکاوری، و مانیتورینگ پالس اکسی متری ECG و فشارسنج اتوماتیک می باشد.

اتاق پکینگ شامل شان و گان استریل و ست های جراحی شامل (ست های C/S، لاپاراتومی، هیسترکتومی، فتق بچه، کورتاژ، سرکلاژ، توبکتومی، رینوپلاستی، لوزه، ارتوپدی، دیسک کمر، چشم، ست های ظریف جراحی، تک پیچ های ظریف استریل می باشد.

اتاق CSR شامل اتوکلاو، سینک CSR، قفسه تجهیزات بهداشتی اتاق عمل می باشد.
تی شوی خانه شامل سینک شستشو، محلول های ضدعفونی کننده.

اتاق تکمیل پرونده شامل دو بورد آموزشی، 3 میز پرونده نویسی، یک دستگاه کامپیوتر، برگه های مربوط به تکمیل پرونده، آیفون تصویری، کمد نگهداری داروهای مخدر، 2 یخچال جهت دارو، کتابخانه می باشد.

این اتاق عمل مجهز به O2 سانترال می باشد که در صورت قطع آن از کپسولهای O2 موجود در اتاق ها استفاده می شود.

پذیرش بیماران به اتاق عمل:
در هنگام پذیرش بیماران خود را به بیمار معرفی کرده و با او ارتباط برقرار می کنیم. مشخصات بیمار، نوع بیماری، نوع عمل جراحی، محل عمل را با پرونده بیمار و لیست عمل مطابقت می دهیم. برگه مراقبت های قبل از عمل و داروهای مصرف شده را کنترل می کنیم. بیمار را از نظر سوابق اعمال جراحی، بیماری های زمینه ای، حساسیت دارویی، سوابق بیماری خانوادگی را بررسی می کنیم.
بیمار را از نظر موارد زیر کنترل می کنیم:
نداشتن عضو مصنوعی، نداشتن زیورآلات، نداشتن آرایش و لاک ناخن، تعیین عمل یا عضو مورد عمل، شیو ناحیه عمل، داشتن رضایت عمل با امضاء و اثر انگشت بیمار یا ولی، درخواست خون آزمایشات، وسایل یا پروتزهای مورد نیاز. و در نهایت چک لیست جراحی ایمن را کامل می کنیم.
بیمار را با حفظ حریم از برانکارد بخش به برانکارد اتاق عمل منتقل می کنیم.
در مورد نحوه عمل، وضعیت بیمار پس از جراحی (درن ها و کاتترها) مراقبت های ریکاوری، آموزشهای پس از عمل مانند تمرینات تنفسی عمیق و حرکت در تخت را با بیمار مرور کرده و به وی آموزش می دهیم.
 
اطلاعات مربوط به کار بیهوشی:
متخصص بیهوشی پس از ملاقات با بیمار و گرفتن شرح حال از او در مورد روش های بیهوشی با او صحبت کرده و توضیح داده و با بررسی وضعیت بالینی بیمار و مدت زمان NPO  Time و نوع عمل جراحی با رضایت بیمار روش بیهوشی ( جنرال، اسپانیال، سدیشن و ...) توسط متخصص بیهوشی انتخاب می شود.
 
کنترل عفونت در اتاق عمل و رعایت بهداشت پرسنل:
برنامه نظافت واشینگ در اتاق عمل در روزهای پنج شنبه شیفت صبح با نظارت مسئول اتاق عمل و کارشناس بهداشت محیط انجام می شود.
پرسنل اتاق عمل در ابتدای شیفت پس از آماده نمودن محلول ضدعفونی (DD1) کلیه دستگاهها و تجهیزات و ماسک ها و لارنگوسکوپ ها و سایر وسایل مربوط به بیهوشی را ضدعفونی می کنند و در صورت نیاز سودولایم دستگاه های بیهوشی تعویض می شود قرص فرمالین هر هفته بعد از واشینگ تعویض می شود تاریخ ست ها و پک ها چک می شود اشعه مونواسپری در اتاق ها گذاشته می شود و کف و دیوارهای اتاق عمل توسط پرسنل خدماتی با محلول سورفانیوس ضدعفونی می شود.
   
 
 تعداد اتاق:  ۵ اتاق
 مسئول فنی اتاق عمل:  دکتر جواد صبائي
 مسئول اتاق عمل:  سیده محبوبه طاهری (کارشناسی بیهوشی)
 پرسنل بیهوشی:  15 نفر (1 نفر کاردان - 14 نفر کارشناس)
 پرسنل جراحی:  13 نفر (5 نفر کاردان - 8 نفر کارشناس)
 منشی:  2 نفر
 خدمات:  4 نفر در اتاق عمل - 3 نفر در CSR
 
دستگاه های موجود در اتاق عمل :
 - دستگاه سنگ شکن
 - دستگاه CRM
 - دستگاه میکروسکوپ چشم
 - دستگاه لیزر چشمی
 - دستگاه لاپاراسکوپی اشتورز
 - دستگاه لاپاراسکوپی ولف
 - دستگاه فیکو ویترکتومی
 - دستگاه آندوسکوپ سینوسی
 - دستگاه لیپوماتیک
 - دستگاه گاماپروب
  
 
پزشکان بخش اطفال
آقای دکتر دیبایی(فوق تخصص اورولوژی اطفال) ، خانم دکتر نیکزاد(متخصص اطفال) ، خانم دکتر موسوی (متخصص اطفال) ، آقای دکتر طریقتی(فوق تخصص نوزادان و متخصص اطفال) ، آقای دکتر سیرتی (متخصص اطفال)
 
 تعداد تخت :  11 تخت فعال اطفال و 7 تخت فعال نوزادان
 رئیس  بخش :  خانم دکتر شباهنگ موسوی- متخصص کودکان و نوزادان
 سرپرستار  بخش :  خانم شیرین مقدم - کارشناس پرستاری
 تعداد پرسنل پرستاری :  8 کارشناس پرستاری / 2 بهیار
 منشی :  1 نفر
 خدمات :  2 نفر
 
موارد بستری:
انواع بیماران عفونی و غیر عفونی از جمله: پنومونی، گاستروانتریت، عفونتهای ادراری، تشنج و سوء تغذیه و سایر مشکلات غددی از جمله هیپوکلسمی، هیپو یا هیپرکالسمی، مشکلات کلیوی، مننژیت ،آنفولانزاها
 
تجهیزات بخش شامل :
 
 نام تجهیزات
 تعداد
 کات  4
 انکوباتور  3
 فتواینشیو  1
 اکسیژن سانترال
 3
 دستگاه ساکشن سانترال
 8
 انکوباتور پرتابل
 18
 دستگاه نبولایزر
 1
 ترالی اورژانس
 3
 ست احیاء
 1
 لارنگوسکوپ  1
 آمبوبگ  3
 اروی  2
 فتوتراپی ساده
 3
 
تعداد پرسنل بخش اطفال :
 
 شیفت صبح
 2 نفر
 شیفت عصر
 2 نفر
 شیفت شب
 2 نفر
    
ضوابط و مقررات بخش:
 
 رعایت در ورود و خروج
 رعایت در فرم پرسنلی و داشتن اتیکت
 نداشتن زیور آلات و مسائل آرایشی
 حضور بموقع در تحویل و تحول
 تحویل تجهیزات بخش
 رعایت طرح تکریم ارباب رجوع
 دقت در کاردکس
 دقت در ثبت دستورات تلفنی(امضاء دو پرستار)
 آموزش به همراه موقع ادمیت و ترخیص
 ممنوع‌الملاقات بودن بخش نوزادان
 آموزش شیردهی به نوزدان
 
علاوه بر وظایف عمومی،وظایف تخصصی پرستار در بخش‌های نوزادان با تاکید بر رعایت منشور حقوق بیمار،مبتنی بر فرایند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح زیر میباشد:
 
الف) شرح وظایف اختصاصی پرستاران و نوزادان
 1-  پذیرش نوزاد
 2-  بررسی و ارزیابی وضعیت سلامت نوزاد و گزارش موارد غیر طبیعی
 3-  ارائه مراقبت‌های ویژه به نوزدان تحت درمان با فتوتراپی، پیشگیری از عوارض آن در نوزاد
 4-  مشاوره و آموزش به خانواده در مورد نحوه مراقبت بهداشتی از نوزاد
 5-  مشاوره وآموزش به خانواده در مورد نحوه مراقبت بهداشتی از نوزاد
 6-  مشاوره و آموزش در زمینه چگونگی شروع تغذیه با شیر مادر و تغذیه تکمیلی
 7-  مشاوره و آموزش مراقبت از نوزاد در منزل شامل واکسیناسیون، بهداشت جسمی، تغذیه، خواب و استراحت و سایر موارد
 
ب) شرح وظایف تخصصی پرستاری کودکان:
 1-   تشخیص و ارزیابی کودکان در معرض خطر و اقدامات مراقبتی ویژه از نظر تغییرات علائم حیاتی، تغییرات سطح هوشیاری، دیسترس تنفسی و سایر موارد
 2-  کنترل جذب و دفع، پیشگیری از کم آبی و یا دریافت اضافی مایعات در کودکانی که مایع وریدی دریافت می‌دارند.
 3-  مشاوره و آموزش به والدین جهت تغذیه با شیر مادر
 4-   ارزیابی وضعیت سلامت روانی کودک و خانواده و اطلاع به پزشک و در صورت نیاز انجام مشاوره‌های ضروری، برگزاری رایط و امکانات حضور و اقامت یکی از والدین در کنار کودک(با توجه به امکانات)
 5-  رعایت اصول و اعتقادات صحیح والدین در انجام مراقبت از کودک
 
هدف بخش اطفال و نوزادان:
 ارتقای سطح سلامت کودک و نوزاد
 ارتقای ترویج تغذیه با شیرمادر
 

آموزش:
جلسات ماهیانه آموزش مانند کنفرانس‌ها همراه با پمفلت با حضور سوپروایزر آموزشی برگزار می‌شود.
بخش داخلی بیمارستان دکتر بسکی در طبقه‌ی دوم ساختمان شماره 2 واقع شده است که دارای یک اتاق قلب نیز می باشد که تا درب تحت نظر بیمارانی که نیاز به مانیتورینگ دارند ، مانیتورینگ مرکزی می شوند.
 
 تعداد تخت :  10 تخت
 رئیس بخش :  آقای دکتر منصور گرگانی (متخصص داخلی)
 پزشکان :

دکتر لیلی اسلامی (فوق تخصص گوارش)

دکتر عبدالصمد غراوی (فوق تخصص گوارش)

دکتر آرمیتی اوستایی (متخصص داخلی)

دکتر ناصر اسماعیلی (متخصص داخلی)

دکتر رحمت قاضیانی (متخصص بیماری های داخلی)

دکتر توسلی (متخصص بیماری های داخلی)

دکتر رحمانی (متخصص بیماری های داخلی)

دکتر طباطبائی (متخصص بیماری های قلب و عروق)

دکتر بهرام علاقی (متخصص بیماری های عفونی)

دکتر نصراله رضائی بزار ( متخصص بیماری های داخلی)

دکتر رحیمه رضائی شیرازی (متخصص بیماری های عفونی)

 سرپرستار :  خانم الهام گردانی (کارشناس پرستاری)
 تعداد پرسنل پرستاری :  10 کارشناس پرستاری
  تعداد پرسنل بهیار :
 1 نفر
 منشی :  1 نفر
 خدمات :  2 نفر
 
 سوپروایزر واحد :  خانم مهدیه رودگر - کاردان آزمایشگاه
 مسئول فنی آزمایشگاه :  آقای دکتر اردشیر مقدسی - متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی
 مسئول فنی پاتولوژی :  آقای دکتر اردشیر مقدسی - متخصص پاتولوژی

 پرسنل آزمایشگاه :
 کاردان آزمایشگاه :  4 نفر
 کارشناس آزمایشگاه :  1 نفر
 خدمات :  3 نفر

معرفی بخش آزمايشگاه در بيمارستان
واحد آزمايشگاه در طبقه همكف بيمارستان قرار دارد و سمت درب ورودي سالن و در مجاورت بخش جراحي زنان است و واحد راديولوژي روبروي آن مي‌باشد.
 
 گردش كار در آزمايشگاه
اين واحد در تمام ساعات شبانه‌روز اعم از روزهاي تعطيل و غير تعطيل آمادگي لازم را براي ارائه خدمات به بيماران دارد. تعداد پرسنل در شيفت صبح 2 نفر و در شيفت عصر 2 نفر و در شيفت شب 1 نفر مي‌باشد كه بسته به نياز و تعداد بار مراجعه اين تعداد تغيير مي‌كند.
در شيفت عصر 1 نيرو بصورت ثابت و يك نيرو بصورت آنكال مي‌باشد.
در شيفت صبح از ساعت 7:30 تا 1:30 و شروع شيفت عصر از ساعت 1:30 تا 7:30 شب و در شيفت شب از ساعت 7:30 شب تا 7:30 صبح مي‌باشد.
 
وسايل و تجهيزات موجود در بخش آزمايشگاه
 1-  دستگاه Sysmex
 2-  دستگاه الايزا
 3-  دستگاه سانتريفيوژ (2)
 4-  دستگاه سروفيوژ
 5-  روتاتور
 6-  فتومتر
 7-  بن‌ماري (2 عدد)
 8-  ميكروسكوپ
 9-  فور
 10-  انكوباتور
 11-  دستگاه آب مقطر‌گيري
 12-  دستگاه AC
 13-  شيكر
 14-  اتوكلاو
 15-  يخچال خانگي
 16-  يخچال بانك خون

دستورالعمل راهنمايي بيماران قبل از انجام آزمايش و شرايط براي نمونه‌گيري
 1  قبل از آزمايش قند خون ناشتا بايد 15-12 ساعت ناشتا باشد.
 2  براي آزمايش قند خون 2 ساعته لازم است يك صبحانه كامل و شيرين را ميل كرده و دقيقاً 2 ساعت بعد از آن مراجعه نمايد.
 3  در صورتيكه سابقه قند خون يا مصرف داروهاي كنترل قندخون دارد براي آزمايشات طبق دستور قبلي پزشك حتماً عمل كند.
 4  جهت آزمايش قند خون ساعت 4 بعد از ظهر دقيقاً 4 ساعت بعد از نهار مراجعه كند.
 5  براي آزمايشات چربي خون و خصوصاً تري‌گليسريد حتماً 14 ساعت كامل ناشتا باشد و از خوردن غذاهاي چرب در شب قبل خودداري كرده اما مصرف ميوه و چاي موردي ندارد.
 6  جهت آزمايش كشت ادرار 72 ساعت قبل از آزمايش هيچ نوع داروي آنتي‌بيوتيكي مصرف نكرده باشد براي جمع‌آوري نمونه ادرار بهتر است نمونه ادرار صبحگاهي باشد جهت فوارد باشد از كيسه ادرار با توجه به توضيحات مسئولين در پذيرش و يا نمونه‌گيري استفاده نمايد. و در صورتيكه بزرگسال باشد در داخل ليوان ادرار استريل كه دريافت مي‌كند به شكل زير نمونه را جمع‌آوري كنيد.
ابتدا مجراي خروجي ادرار را شستشو دهيد و خشك نماييد و سپس درب ظرف ادراري را باز كرده بدون اينكه درب روي زمين قرار گيرد اول ادرار را بيرون ريخته وسط ادرار خود را داخل ظرف بريزيد و سريع در ظرف را ببنديد. براي دريافت جواب اين آزمايش 48 ساعت بعد مراجعه كنيد.
 7  اگر سابقه غش يا صرع دارد حتماً به مسئول نمونه‌گيري اطلاع دهيد.
 8  آزمايشات روتين در صورتيكه نيزا به تكرار نمونه‌گيري نباشد 24 ساعت بعد آماده مي‌شود ولي آزمايشات كشت نمونه‌هاي ميكروبي 48 ساععت نياز به زمان دارد.
 
 
 
 
 
 
 
 مسئول فنی داروخانه :  خانم دکتر مهری هلاکو - دکتر داروساز
 مسئول انبار داروئی :  آقای مولام یاپنگ غراوی
 تعداد کارکنان :  4 نفر
 
شرح وظايف مسئول فني داروخانه
تعريف:
اين رشته در بر گيرنده طبقات مشاغلي است كه متصديان آنها تحت نظارت كلي عهده دار انجام كارهاي تخصصي و مطالعاتي و برنامه ريزي در زمينه هاي وظايف حرفه اي خدمات داروئي مانند نگهداري مواد داروئي ، بيولوژيكي ، سرم ، واكسن و تهيه گزارشات مربوط ، نظارت براي تحويل ، بازرسي از واحد داروئي و بهداشتي و بررسي امور مربوطه مي باشدو يا سرپرستي و طرح ريزي و هماهنگي فعاليتهاي مذكور را بعهده دارند .
 
مسئول داروخانه بيمارستان
تعريف :
اين رشته در برگيرنده مشاغلي است كه متصديان آنها تحت نظارت معاونت اداري و پشتيباني ، عهده دار انجام كارهاي اجرايي و برنامه ريزي در زمينه ارائه خدمات داروئي و اعم از بستري و سرپايي مي باشند . مسئوليت انتخاب كمي و كيفي فرآورده هاي داروئي ، بيولوژيكي ، سرم ، واكسن و تجهيزات مصرفي پزشكي موردنياز واحدهاي درماني بيمارستان  كه پس از هماهنگي با مسئولين بخشها و واحدهاي مرتبط با درمان و شناسايي شده اند.
 
 تهيه گزارشات مربوطه ، انجام امور تحويل و تحولات دارويي ( جابه جايي ها ، خريد ، فروش ، تعويض و . . . )
 كنترل دقيق موجودي عددي داروخانه متناسب با نياز و تاريخ انقضاي داروها و تجهيزات مصرفي پزشكي
 برقراري ارتباط با شركت هاي دارويي و ساير مراكز توزيع دارو و تجهزات مصرفي پزشكي بعهده ايشان مي باشد .
 
 نمونه وظايف و مسئوليت ها مدير مسئول داروخانه
 
 كنترل ورود و خروج دارو از داروخانه بيمارستان
 كنترل و نظارت دقيق بر انجام امور پرسنلي پرسنل داروخانه بيمارستان
 تحويل گرفتن داروهاي وارده به داروخانه توسط شركت ها از نظر كيفي و كمي ، تاريخ انقضاء ،. . . بر اساس ليست درخواست شده
 تنظيم و آماده كردن صورتجلسات خريد
 خريد داروهاي مخدر و كنترل دقيق بر توزيع و تحويل آن به دفترپرستاري
 تهيه و كنترل ليست نيازمنديهاي داروخانه
  تهيه داروهاي مورد نياز داروخانه پس از طي مراحل اداري و هماهنگي با شركتها وموسسات دارويي ، انجام هماهنگي براي ارسال دارو به داروخانه بيمارستان
 كنترل تاريخ انقضاء داروها
 چيدن داروهاي وارده به داروخانه در قفسه ها
 
 شرح وظایف پرسنل
 
 ثبت و تاييد نسخ هاي بخش ها از طريق اطلاعات ثبت شده در كامپيوتر
 چيدن داروهاي در سبدهاي مربوطه
 كمك به چيدن داروهاي وارده به دارو خانه ( خريداري شده ) در قفسه مربوطه
 چك تاريخ انقضاء داروها و كمك به مدير مسئول داروخانه
 
 اپــراتـــور
 
 وارد كردن اطلاعات به كامپيوتر و جمع بندي ماهيانه اطلاعات
 تهيه پرينت نسخه هاي بيماران بستري در بخش
 ثبت درخواست ها و نسخ اتاق عمل در كامپيوتر و تهيه و پرينت آنها
 چك كردن برگه هاي مخدر و جدا كردن برگه هاي اصلي و فرعي و تحويل مخدر
 وارد كردن اطلاعات برگه هاي درخواست سرپائي و كم كردن آن از موجودي داروخانه
 آماده كردن صورتحساب بيماران بستري در بيمارستان جهت ترخيص
 
 

 

مجهز به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته : 

لیزر شبکیه، oct چشم، لیزر کپسولوتومی، ایریدکتومی همراه با پزشکان حاذق  آماده ارائه خدمات می‌باشد:

لیزر شبکیه:

در بیماری های شبکیه  ARMD ، در افراد دیابتی در مرحله رتینو پاتی همراه با رگ‌زائی بکارمی‌رود.


تزریق آمپول آواستین:

در همراهی با لیزر شبکیه برای درمان رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا استفاده می‌شود.


لیزر YAG :

برای بیماری‌های گولوکوم(‌آب سیاه) استفاده میشود.


کپسولوتومی:

ممکن است مدتی پس از عمل جراحی آب مروارید لازم شود.


OCT چشم:

عکسبرداری از چشم که ضخامت شبکیه و عصب بینایی را اندازه‌گیری و برای بیماری‌های مختلف شبکیه و گولوکوم (آب سیاه) کاربرد دارد.

 

واحد رادیولوژی
برخورداری از خدمات بهداشتی ودرمانی از حقوق مهم فردی واجتماعی است چرا که جسم وروان افراد یکی از زیر بناهای مهم پیشرفت جامعه را تشکیل می دهد این نوجه وتاکید بر ضرورت تامین سلامت جسم وروان نه تنها ابزاری برای تکامل انسان است بلکه از دیدگاه اقتصادی نیز اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد.
بیمارستان ها به عنوان یکی از پیچیده ترین مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت از اهمیت وحساسیت خاصی برخوردار است بیماران وهمراهان در شرایط اضطراری ونگران کننده به این مراکز مراجعه نموده وانتظار آن دارند که شاهد برخوردی مسئولانه وحاکی از احترام .همدردی بوده وخدمات کیفی،ایمن .اثر بخش را با پرداخت هزینه ای منطقی دریافت نمایند از سوی دیگر تامین رضایت شغلی ورعایت شان ومنزلت کارکنان نیز از ضروریت والویت خاصی برخوردار است هم چنین این مراکز محل ارائه خدمات متنوعی هستند اطمینان از ارایه خدمات کیفی ایمن واثر بخش در مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت هدفی است که دستیابی به آن مستلزم مطالعه وبرنامه ریزی تلاش پیگیر وگسترده است.

وضعیت موجود واحد رادیولوژی:
رادیولوژی در طبقه همکف در سمت راست ورودی بخش جراحی وروبروی پله های ورودی بخش جراحی عمومی قرار گرفته است افرادی که انجام وظیفه می کنند یک رادیولوژیست یک مسئول بخش ودو کاردان انجام وظیفه می کنند.


هدف کلی : ارتقاء رضایتمندی مراجعین از خدمات
هدف اختصاصی : ارتقاءکیفیت وتجهیزات رادیولوژی
 
 مسئول فنی رادیولوژی :  آقای دکتر طاهر آخوندزاده (متخصص رادیولوژی و سونوگرافی)
 مسئول بخش :  خانم سمیه کیانمهر
 تعداد پرسنل :  2 نفر (کاردان رادیولوژی)
 خدمات :  1 نفر
 
   
 
 مرکز تخصصی تصویربرداری بیمارستان دکتر بسکی
احتراما مرکز تخصصی تصویربرداری بیمارستان دکتر بسکی از سال 1384 آغاز بکار نمود ه است.

مسئولیت مرکز فوق بعهده دکتر طاهر آخوندزاده می باشد که متخصص رادیولوژی و سونوگرافی و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و از ابتدای سال 1384 مرکز تصویربرداری فوق را افتتاح نموده و مسئولیت فنی آنرا بعهده گرفته است .

مرکز تصویربرداری تا کنون دارای دستگاه سونوگرافی ،کالرداپلر و چهاربعدی پیشرفته مدل esaote mylab 50 می باشد که ساخت کشور ایتالیا است
یک دستگاه رادیولوژی مدل واریان ساخت کشور آمریکا.
یک دستگاه دانسیتومتری مدل Hologic QDR 1000 ساخت کشور آمریکا می باشد .

مرکز سونوگرافی و دانسیتومتری در طبقه فوقانی اورژانس بیمارستان قراردارند و دستگاه رادیولوژی در طبقه همکف ساختمان بیمارستان قرار گرفته است .
ساعات کاری مرکز فوق در بخش سونوگرافی ، کالرداپلر و دانسیتومتری بعدازظهرها از ساعت 12 الی 5 عصر می باشد و واحد رادیولوژی بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات می باشد .

در این مرکز تمامی درخواستهای مربوط به سونوگرافی از جمله سونوگرافی کامل شکم و لگن ، حاملگی ، رحم و تخمدان ها ، اسکروتم ، مغزنوزاد ، کلیه ها و مثانه و ....به همراه کالرداپلر عروق اندامهای فوقانی ، تحتانی و عروق ماژور شکم و لگن انجام می شود .

تصویر برداری چهاربعدی از جینن بخصوص در 5-6 ماهگی جهت سلامت جنین قابل انجام می باشد .

دانسیتومتری جهت اندازه گیری میزان استئوپوروز و پوکی استخوان بخصوص در زنان و مردان بالای 50 سال انجام می گیرد .

در واحد رادیولوژی نیز تمامی تصویربرداری های رادیولوژی از قفسه صدری ، استخوانهای اندامهای فوقانی و تحتانی و گرافی های رنگی از معده ، روده ها و کلیه ها (IVP ) و مثانه (سیستوگرافی) انجام می شود .
 

 

تلفن :
4 – 33554441 (017)

موبایل :
0950 - 730 - 0911

 بیمه آسیا  بیمه پاسارگاد
 بیمه دی  بیمه کمک رسان SOS
 بیمه سامان  بیمه ملت
 بیمه شرکت نفت  بیمه آرمان
 بانک ملت  بانک ملی
 بانک تجارت  بانک صادرات
 بانک کشاورزی  بانک مسکن
 بانک مرکزی  بانک سپه
 بانک رفاه کارگران  بیمه خدمات درمانی
 تامین اجتماعی  نیروهای مسلح
 بیمه پارسیان  بیمه ایران
 بیمه آتیه سازان  

 

 برای استفاده از بیمه های تکمیلی آوردن معرفی نامه از شرکت بیمه الزامی می باشد.

 

 مدارک لازم برای گرفتن معرفی نامه بیمه تکمیلی موارد ذیل می باشد

 1-  کپی دستور پزشک
 2-  کپی صفحه عکسدار شناسنامه
 3-  دفترچه بیمه بیمار